چطور قبل از تشکیل صف خرید، از آن اطلاع پیدا کنیم؟

ترید اتوماتیک با هوش مصنوعی ربات آربیتراژ GHOODA ربات قطعا سودده

چطور قبل از تشکیل صف خرید، از آن اطلاع پیدا کنیم؟

۱۶ بازديد

چکیده مطلب

  • وقتی برای یک سهم صف خرید تشکیل می‌شود می‌دانیم که به‌زودی ارزنده خواهد شد.
  • دامنه نوسان یکی از عواملی است که باعث می‌شود بعضی از سهم‌ها چند روز در صف خرید یا صف فروش باقی بمانند.
  • با تنظیم فشار عرضه و تقاضا در اعداد نزدیک به صد می‌توانید از احتمال تشکیل صف خرید در آینده نزدیک مطلع شوید.
  • برای فیلتر کردن سهم‌هایی که متقاضی زیادی دارند،‌ ولی روی صفر تابلو معامله می‌شوند از فیلتر «درصد تغییر با آخرین قیمت»‌ استفاده کنید.
  • اندیکاتور RV کمک می‌کند تا متوجه حجم مشکوک در روز معاملاتی شوید.

 

مفهوم صف خرید

صف خرید به معنای استقبال زیاد خریداران و عدم تمایل فروشندگان برای فروش است. وقتی برای یک سهم صف خرید تشکیل می‌شود می‌دانیم که به‌زودی ارزنده خواهد شد. برای اینکه بدانیم صف خرید چیست ابتدا باید با مفهوم محدودیت دامنه نوسان آشنا شویم. درواقع باید گفت یکی از عوامل ایجاد صف خرید برای یک سهم وجود دامنه نوسان در بازار سرمایه ایران است.

البته این به آن معنا نیست که اگر محدودیت دامنه نوسان وجود نداشته باشد به ‌هیچ ‌وجه خبری از ایجاد صف خرید نخواهد بود. در هر صورت صف خرید در فقدان عرضه و کثرت تقاضا ایجاد می‌شود. احتمالاً همه ما دوست داریم صاحب دارایی باشیم که تقاضا برای آن زیاد است.


برچسب ها: ربات آربیتراژ و ربات آربیتراژ قطعا سودده و  ثبت نام ربات آربیتراژ و سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


دامنه نوسان قیمت چیست؟

دامنه نوسان یکی از ابزارهای نهادهای ناظر بازار سرمایه است که به‌کمک آن جلوی تلاطم بیش از حد بازار سرمایه را می‌گیرند. دامنه نوسان به حدود سقف و کف قیمتی گفته می‌شود که هر سهم در یک روز معاملاتی می‌تواند داشته باشه. در حال‌حاضر دامنه نوسان قیمت سهام برای شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران منفی ۵ درصد تا مثبت ۵ درصد تعریف شده است.

 این مطلب را حتماً بخوانید: آموزش بورس رایگان از صفر تا صد

این به آن معنی است که اگر قیمت پایانی روز قبل برای یک سهم ۱۰۰ تومان باشد، در این روز معاملاتی کمتر از ۹۵ تومان و بیشتر از ۱۰۵ تومان نمی‌تواند معامله شود. بنابراین، اگر شما این سهم را داشته باشید و متقاضیان آن بخواهند برای خریدش اقدام کنند هر روز می‌توانند فقط ۵ درصد قیمت پیشنهادی خود را بالا ببرند. اگر فروشنده‌ها حاضر به فروش سهم نشوند صفی از خریداران تشکیل خواهد شد،‌ درحالی‌که فروشنده‌ای برای سهم وجود ندارد.

اما چطور کمی زودتر از تشکیل صف خرید، از آن اطلاع پیدا کنیم؟

 

فیلتر فشار عرضه و تقاضا

ابتدا باید با مفهوم «فشار عرضه و تقاضا» آشنا شوید. فشار عرضه و تقاضا در هر لحظه از تقسیم مجموع سفارش‌های خرید یک نماد بر مجموع سفارش‌های فروش آن محاسبه می‌شود و عمق سفارشات یک نماد را نشان می‌دهد.

فشار عرضه و تقاضا برای هر نماد در سایت ره‌آورد همیشه عددی بین صفر تا صد است. صفر به معنای تشکیل صف فروش برای یک نماد و صد به‌ معنای تشکیل صف خرید برای آن است. هدف ما شناسایی سهم‌هایی است که به سمت تشکیلی صف خرید پیش می‌روند.

برای تشخیص آن به صفحه فیلتر سایت ره‌آورد ۳۶۵ بروید و به‌روش زیر فیلتر را طوری تنظیم کنید که سهم‌های با فشار عرضه و تقاضای بین ۸۰ تا ۹۵ را به شما نشان دهد. به‌ این روش می‌توانید در هر لحظه سهم‌هایی که نزدیک به تشکیل صف خرید هستند را رصد کنید.

فیلتر درصد تغییر با آخرین قیمت

اما ممکن است بعضی سهم‌ها علیرغم داشتن فشار عرضه و تقاضای بالا، رشد قیمت نداشته باشند و همچنان روی صفر تابلو معامله شوند. می‌توان حدس زد که در این حالت خریداران عمده قصد دارند قیمت سهم را پایین نگه دارند تا خرید خود را انجام دهند.

برای تشخیص اینگونه سهم‌ها می‌توانید سهم‌هایی که درصد تغییر آخرین قیمتشان بین ۲ تا ۵ است را هم فیلتر کنید. به این ترتیب سهم‌‌هایی که فشار تقاضا باعث رشد قیمتشان نمی‌شود را از خروجی فیلتر حذف خواهید کرد.

 

 

فیلتر اندیکاتور RV

برای اطمینان، در آخرین مرحله می‌توانید فیلتر اندیکاتور RV را هم به پارامترهای خود اضافه کنید. این فیلتر کمک می‌کند تا اولاً‌ متوجه حجم مشکوک در روز معاملاتی شوید و ثانیاً براساس صعودی یا نزولی بودن روند قیمت در یک دوره زمانی تصمیم بگیرید. برای این کار مطابق تصویر زیر دو فیلتر برای اندیکاتور RV‌ تنظیم کنید.

 این مطلب را هم بخوانید: سرمایه‌ گذاری با پول کم

 

با این تنظیمات می‌توانید با دقت زیادی متوجه شوید که کدام سهم‌ها به سمت تشکیل صف خرید می‌روند تا از سودی که در چنین وضعیتی حاصل می‌شود استفاده کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.