متاورس (Metaverse) چیست؟ هر آنچه که باید درباره آن بدانید!

ترید اتوماتیک با هوش مصنوعی ربات آربیتراژ GHOODA ربات قطعا سودده

متاورس (Metaverse) چیست؟ هر آنچه که باید درباره آن بدانید!

۷ بازديد

در سال ۱۹۹۲ میلادی «نیل استفنسون» (Neal Stephenson) رمانی را روانه‌ی بازار کرد که «سقوط برف» (Snow Crash) نام داشت. این رمان روایت‌گر مردی بود که روزها به عنوان پیک، پیتزاهای مردم را به در خانه‌هایشان می‌برد و شب‌ها در دنیای مجازی، به عنوان یک ابرقهرمان به ماجراجویی می‌پرداخت.

این دنیای مجازی متاورس (The Metaverse)  نام داشت و هر کس می‌توانست با قراردادن یک عینک مخصوص وارد آن شود و از مشکلات دنیای واقعی فرار کند.


برچسب ها: ربات آربیتراژ و ربات آربیتراژ قطعا سودده و  ثبت نام ربات آربیتراژ و سفارش ساخت ربات فارکس و ساخت ربات معامله گر بورس و ساخت ربات معاملاتی و طراحی ربات تریدر و ربات فارکس رایگان و برنامه نویسی ربات فارکس و آموزش ساخت اکسپرت فارکس و ساخت ربات معامله گر با پایتون و دانلود ربات معامله گر فارکس و خرید ربات تریدر فارکس و ربات فارکس خودکار و ربات معامله گر بورس رایگان و آموزش ساخت ربات معامله گر فارکس و دانلود ربات معامله گر بورس ایران و ربات معامله گر آلپاری و ربات فارکس برای اندروید و ربات سود ده فارکس و ربات سود ده بورس ایران و اکسپرت سود ده فارکس و اکسپرت سود ده بورس ایران


این ایده بعدها در رمان Ready Player One هم استفاده شد. حتی در سال ۲۰۱۸ میلادی کارگردان مشهور هالیوودی، «استیون اسپیلبرگ» (Steven Spielberg)، یک فیلم سینمایی از روی همین عنوان ساخت که به خوبی مفهوم متاورس را به تصویر می‌کشید.

برگردیم به زمان حال که در اواخر سال ۲۰۲۱ میلادی هستیم و بار دیگر مفهوم متاورس و دنیاهای مجازی سر زبان‌ها افتاده است. شرکت بزرگ «فیس بوک» (Facebook) اعلام کرده که آینده متعلق به متاورس است و می‌خواهد روی آن سرمایه‌گذاری کند.

«مایکروسافت» (Microsoft) و دیگر شرکت‌های بزرگ هم علاقه‌ی خودشان را برای سرمایه‌گذاری در این حوزه اعلام کرده‌اند. اکنون به هر سایت یا منبع خبری مراجعه کنید صحبت از متاورس است و خیلی‌ها آن را اینترنت نسل بعدی (Web3) می‌دانند.

متاورس یک دنیای آنلاین گسترده و بی نظیر است که افراد می‌توانند در آن از طریق آواتارهای دیجیتالی با یکدیگر تعامل داشته باشند.

به بیان ساده‌تر متاورس محیطی سه بعدی و دیجیالی است که از طریق گوشی‌های هوشمند و هدست‌های واقعیت افزوده(AR) و واقعیت مجازی(VR)، فضای مجازی و فیزیکی را با هم ترکیب می کند. همچنین عناصر رسانه‌های اجتماعی مانند هویت آواتاری (آواتار‌های دیجتال شبیه به صورت شما) را پیاده سازی می‌کند.

در همین حال، اینترنت نسل سوم (WEB 3.0) که به عنوان اینترنت غیرمتمرکز نیز شناخته می شود، آخرین نسل از برنامه‌ها و خدمات اینترنتی را پیاده سازی می‌کند که از فن‌آوری بلاک چین بهره برده است.

در فضای اینترنت نسل سوم، هیچ دولت و ارگانی بر روی اطلاعات شما تسلط ندارند و هیچ کدام از اطلاعاتی که از طریق کاربران آپلود شده، قابل سانسور نخواهند بود.

اینترنت نسل سوم، به جای ذخیره‌سازی اطلاعات در یک منبع مشخص (مانند اینترنتی که ما هم اکنون از آن استفاده می‌کنیم)، اطلاعات را به شکل غیر متمرکز و رمزنگاری شده ذخیره میکند و این اطلاعات را با استفاده از یک سیستم هوش مصنوعی قدرتمند که قادر به تفسیر و تحلیل این اطلاعات است، سازمان‌دهی می‌کند، درواقع اینترنت نسل سوم، برای اولین بار شبکه‌ای بدون دخالت بی‌جای انسان را ایجاد می‌کند که بسیاری از کاربران را از همین الآن هیجان‌زده کرده است.

اما اصلاً متاورس چیست و چه ویژگی‌های منحصر به فردی دارد؟ آیا هر دنیای مجازی را می‌توان یک متاورس در نظر گرفت؟ آینده با گسترش این فناوری به چه شکل خواهد بود؟ همه‌ی این سوالات در این مقاله به صورت جامع و کامل توضیح داده خواهد شد. با ما همراه باشید.

محتوا  پنهان 
۱ متاورس چیست؟
۲ تاریخچه‌ متاورس
۳ آنباکسینگ، راه اندازی و بررسی Facebook Quest 2
۴ فیس بوک و متاورس
۵ متاورس و دنیای کریپتوکارنسی
۶ دلیل اهمیت متاورس چیست؟
۷ چه اشخاص و شرکت‌‌هایی در حوزه متاورس حضور فعال خواهند داشت؟
۸ سیستم امنیتی و حریم خصوصی کاربران در متاورس
۹ هزینه متاورس به چه صورت تامین می‌‌شود؟
۱۰ نمایندگان اصلی متاورس
۱۱ نظر افراد نام آشنا درباره متاورس
۱۲ سخن پایانی

متاورس چیست؟

 

متاورس ترکیبی از دنیاهای مجازی، واقعیت افزوده، بازی‌های آنلاین و شبکه‌های اجتماعی است که هر کاربر می‌تواند در آن ورود کرده و به انجام فعالیت‌های مختلف بپردازد.

کلمه‌ی متاورس از ترکیب دو کلمه‌ی انگلیسی «متا» (Meta) و «ورس» (Verse) به وجود آمده است که می‌توان آن را «فرادنیا» معنی کرد.

در حالت کلی متاورس را می‌توان به عنوان یک شبکه در نظر گرفت که ویژگی‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های ویدیویی آنلاین، «واقعیت افزوده» (Augmented Reality) یا AR، «واقعیت مجازی» (Virtual Reality) یا VR و ارزهای دیجیتال را با هم ترکیب کرده است.

به عبارت دیگر، متاورس یک نسخه‌ی مجازی از دنیای واقعی است که انجام هر کاری در آن ممکن است. در متاورس هر کس برای خود یک شخصیت مجازی یا «آواتار» (Avatar) خواهد داشت که می‌تواند ظاهر آن را به هر شکل که دوست دارد، تغییر دهد.

شما عاشق ربات‌ها هستید؟ می‌توانید یک ربات را به عنوان آوتار خود انتخاب کرده و تغییرات ظاهری دلخواه خود را بر روی آن اعمال کنید. در این دنیای مجازی می‌توانید به جاهای مختلف سفر کنید.

شاید در گوشه‌ای از متاورس کنسرتی از خواننده‌ی محبوب‌تان در حال اجرا باشد یا تکه زمینی که دوست دارید آن را برای خود خریداری کنید. یا حتی برای ارتباط با همکاران خود که به دلیل ویروس کرونا دورکاری می‌کنند، به محل کار مجازی شرکت بروید،  آواتار همکاران خود را ببینید و با آن‌ها تعامل داشته باشید.

اگر به دنبال کسب درآمد از دنیای شگفت انگیز متاورس هستید می توانید از طریق لینک زیر دوره جامع و کم نظیر آموزش کسب درآمد از متاورس را تهیه نمایید:

آموزش کسب درآمد از متاورس

این‌ها تنها بخش کوچکی از متاورس هستند که در آینده نزدیک شاهد آن خواهیم بود.

تاریخچه‌ متاورس

متاورس اولین بار در سال ۱۹۹۲ و در جریان یک رمان معرفی شد. بعدها این مفهوم گسترش یافت و در حال حاظر دوباره مورد توجه شرکت‌های بزرگ قرار گرفته است.

همان‌طور که گفتیم کلمه‌ی متاورس برای اولین بار در سال ۱۹۹۲ میلادی و در رمان سقوط برف نیل استفنسون استفاده شد.

بعد از آن در سال‌های بعدی، شرکت‌ها و سازمان‌های مختلف علاقه‌ی خود را به دنیاهای مجازی بیشتر نشان دادند و هر کدام به سلیقه‌ی خود بازی‌ها، برنامه‌های کامپیوتری و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی مختلفی را به بازار عرضه کردند که در آن‌ها می‌توانستید نقش یک شخصیت مجازی را برعهده بگیرید و در آن زندگی کنید.

برای مثال احتمالاً بازی معروف شرکت EA یعنی «سیمز» (The Sims) را به خاطر دارید که می‌توان آن را شکلی از متاورس در نظر گرفت.

اما در سال‌های اخیر متاورس به جایی رسیده است که اکنون دیگر نمی‌توان آن را مختص گیمرها، بازی‌های ویدیویی و صرفاً به عنوان سرگرمی در نظر گرفت.

حتی کار به جایی رسیده که شرکتی مثل فیس بوک اسم خود را عوض می‌کند و «متا» می‌گذارد تا بیش از پیش تمرکز خود روی متاورس را به رخ همگان بکشد.

آنباکسینگ، راه اندازی و بررسی Facebook Quest 2

فیس بوک و متاورس

 

شرکت فیس بوک تاکنون تنها به عنوان یک شرکت فعال در زمینه‌ی شبکه‌های اجتماعی شناخته می‌شد اما با وجود تحولات اخیر و تغییر نام فیس بوک به متا، قصد دارد با تمرکز بیشتری به متاورس بپردازد.

همین چند روز پیش از نگارش این مقاله بود که «مارک زاکربرگ» (Mark Zuckerberg)، مدیرعامل فیس بوک، اعلام کرد که این شرکت قصد دارد نه تنها یک شرکت متخصص در شبکه‌های اجتماعی باشد بلکه در واقع شرکتی باشد که همگان آن را با متاورس می‌شناسند.

در سال‌های گذشته می‌توانستیم به تدریج این تغییر نگرش زاکربرگ و شرکتش را ببینیم. از عرضه‌ی هدست‌های واقعیت مجازی Oculus گرفته تا عینک‌های واقعیت افزوده و مچ‌بند‌های هوشمند همگی نوید این تغییر را می‌دادند.

در نهایت زاکربرگ این واقعیت را با تغییر نام فیس بوک به متا علنی کرد و با انتشار ویدیویی آینده‌ی دنیا با متاورس را به همگان نشان داد.

اینکه زاکربرگ چقدر بتواند ایده‌های بلندپروازانه‌ی خود را در سال‌های پیش رو عملی کند هنوز مشخص نیست. حتی اگر او بتواند آینده را با متاورس گره بزند آیا بشریت به همان دنیای پسارستاخیزی اثرهایی مثل سقوط برف یا Ready Player One دچار می‌شود یا که انسان‌ها قادر به حفظ مرز بین دنیای واقعی و مجازی را خواهند بود؟ باید صبر کرد و دید

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.